Meedoen

Door Ruud de Vroome op 17 januari 2023

Meedoen Hollands Kroon is er voor inwoners vanaf 4 jaar.

Met Meedoen is het mogelijk voor inwoners met een laag inkomen om deel te nemen aan sport- culturele- en onderwijsactiviteiten. Denk hierbij aan een lidmaatschap bij een sportvereniging of muzieklessen, maar ook aan cadeaubonnen voor winkels zoals de Hema.

Per jaar is € 375,- per kind en € 125,- per persoon van 18 jaar of ouder beschikbaar. Met het besluit van de raad kunnen in 2023 meer inwoners gebruik maken van Meedoen. Bekijk hier het aanbod van Meedoen. Vanaf 1 april 2023 kunt u Meedoen Hollands Kroon aanvragen als uw inkomen en spaargeld lager is dan de volgende bedragen:

Inkomen

Alleenstaande (ouder) € 1.315,-
Gezin/gehuwden/samenwonende partners € 1.878,-

Spaargeld en bezit

Alleenstaanden € 7.605,-
Gezin/gehuwden/samenwonende partners of alleenstaande ouders € 15.210,-

Wanneer kan Meedoen worden aangevraagd?

Mensen die bij ons bekend zijn en aan de voorwaarden voldoen krijgen begin van het jaar Meedoen automatisch. Om dit te kunnen doen moeten we een aantal dingen inregelen en controleren. Hierna kunnen wij de mogelijkheid om het aan te vragen openstellen.  Meedoen kan worden aangevraagd via deze website.

Bron: www.hollandskroon.nl

Ruud de Vroome

Politiek en sociaal democratie is wat me met de paplepel is in gegoten. Dat heeft er toe geleid dat ik op 18 jarige leeftijd lid werd van de PvdA. In mijn jonge jaren was ik politiek actief. Dat is door werk en daarbij behorende verhuizingen een beetje in het slop geraakt. In die periode bleef

Meer over Ruud de Vroome