Martine Lonterman overleden

Door Afdeling Hollands Kroon op 9 februari 2021

Ons bereikte het trieste bericht dat Martine Lonterman onverwacht is overleden.

Martine is van 2002 tot en met 2010 actief geweest voor de PvdA in de gemeenteraad van Anna Paulowna.

Ze zette zich in voor de rechten en positie van vrouwen in de maatschappij, politiek en op de werkvloer. Binnen de PvdA positioneerde ze zichzelf op de linkervleugel van de partij; zichtbaar gemaakt met een trots opgespelde rode veer tijdens vergaderingen.

Martine maakte zich in de raad sterk voor mensen die het minder goed hadden thuis of hulp nodig hadden. Zo voerde ze bij de invoering van de Wmo namens de PvdA het woord. Wat Martine kenmerkte was de zorg voor een ander. Een bloemetje namens de fractie bij ziek en zeer of iemand ophalen voor een overleg zodat er een biertje kon worden gedronken. Haar oprechte belangstelling in een ander werd altijd erg gewaardeerd.

Fractieoverleggen vonden met grote regelmaat plaats in de ‘Oostpolder’. Daar was je verzekerd van een uitstekend verzorgde ‘koek en zopie’ door de secretaris van de fractie die ook een uitstekende gastvrouw bleek.

We wensen Bart en de kinderen veel sterkte toe.

Afdeling Hollands Kroon

De PvdA Afdeling Hollands Kroon waarin we samen met onze actieve leden klussen aanpakken. Onze overtuiging is : Vrijheid, democratie, rechtvaardigheid, toegankelijkheid en solidariteit zijn de ideële uitgangspunten van de sociaal democratie. Voor de PvdA Hollands Kroon staan deze uitgangspunten samen met het recht op een fatsoenlijk bestaan centraal. Wij zetten ons in voor alle

Meer over Afdeling Hollands Kroon