Door Afdeling Hollands Kroon op 31 augustus 2017

Kandidaat raadsleden gezocht

In 2018 zijn de gemeenteraadsverkiezingen en de PvdA Hollands Kroon is opzoek naar PvdA leden die zich kandidaat willen stellen voor de kieslijst.

Ja, ik zou best raadslid willen zijn!

Waarom zou je?

Behalve dan dat wij zo ongeveer de gezelligste afdeling zijn van de PvdA zijn, is de Nederlandse politiek erg verdeeld. De sociaal democratische waarden dreigen steeds meer onder te sneeuwen in een maatschappij waar de grootste mond en het wint van het sociale gevoel. Dit zien we ook terug op lokaal niveau. Het is voor de sociaal democraat de hoogste tijd om op te staan en onze waarden uit te dragen en te verdedigen.

De veranderingen in de zorg hebben ondertussen plaats gevonden maar zeker nog niet zijn plek gevonden. Er is dus veel te winnen op gebied van jeugdzorg, werk en inkomen en zorg aan langdurig zieken en ouderen.  Verder beslist de raad over de leefomgeving en de toekomst van de omgeving van de inwoners van Hollands Kroon. Zeker geen kleine items dus. Als raadslid maak je een verschil in je leefomgeving.

In de profielschets staat wat we van een raadslid verwachten.

Het raadlidmaatschap is in deze tijd zeker geen hobby. Er wordt veel verwacht van raadsleden. Behalve de nodige tijd die het kost (ook overdag!) om alle stukken te bestuderen, en de bijeenkomsten te bezoeken wordt er ook verwacht dat onze PvdA raadsleden goed contact onderhouden met de kiezer. De PvdA Hollands Kroon heeft regelmatig canvasacties in de diverse kernen om dat contact te behouden. Verder biedt behalve de gemeente ook de partij cursussen om kandidaten zo goed mogelijk voor te bereiden. Het bestuur raad bijvoorbeeld de Schaper leergang aan. Laat je vooral niet afschrikken door de profielschets. Zie het als een nieuwe uitdaging en je wordt zeker niet in het diepe gegooid.

Klik op de rode tekst profielschets en het aanmeldingsformulier om deze documenten te downloaden. U vindt op deze website alle documenten bij elkaar in de menukeuze verkiezingen 2018.

Alle kandidaat raadsleden wordt gevraagd om een interne bereidverklaring en een erecode te ondertekenen na inschrijving. U kunt deze document downloaden door op de rode teksten te klikken.

Deze moeten door de kandidaten worden ingevuld, ondertekend en daarna verstuurd voor 25 september naar de bestuurssecretaris.

Wist je dat?

Tegenover de tijd die je kwijt bent als raadslid om je werkzaamheden goed te kunnen uitvoeren staat een financiële vergoeding.

Ben je nog geen lid maar wel geïnteresseerd in de politiek en kan je jezelf vinden in onze sociaal democratische waarden? Lid worden kan via: pvda.nl of door op de banner Lid  van de PvdA worden in de rechterkolom van deze website te klikken.

• Ik ben sociaaldemocraat en lid van de PvdA.
  • Ik wil graag onze sociaaldemocratische partijwaarden binden aan de lokale politiek.
  • Ik vind het belangrijk dat de politiek soberheid, dienstbaarheid en integriteit uitstraalt en straal dat ook uit naar de bevolking.
  • Ik vertegenwoordig het volk.
  • Ik zie waar er taken blijven liggen en ik wil deze graag aanpakken.
  • Ik weet wat er speelt in Hollands Kroon. Ik luister naar onze inwoners en vind hun mening van groot belang.
  • Ik kan goed samenwerken en begrijp hoe de politiek werkt.
  • Ik ben altijd bereid mijn netwerk en kennis te verbreden .
  • Ik heb doorzettingsvermogen!
  • Ik ben besluitvaardig, integer en samenwerkingsgericht!

Wilt u zich aanmelden als kandidaat, download  dan het aanmeldingsformulier door op de rode tekst te klikken. In het gedownload bestand ziet u blauw vlakken daar kunt uw gegevens en motivatie typen. Het is verstandig om de bestandsnaam te wijzigen in een bestandsnaam met uw eigen naam erin en het op uw eigen computer te bewaren. Daarna kunt u het ingevulde formulier voor 18 september 2017 mailen naar onze bestuurssecretaris. Hieronder staat het e-mail adres van onze bestuurssecretaris Aletta Isbrucker.

alettaisbrucker.pvda@ziggo.nl

We zijn ook opzoek naar leden die graag lijstduwer willen zijn. Geef je op!

Afdeling Hollands Kroon

De PvdA Afdeling Hollands Kroon waarin we samen met onze actieve leden klussen aanpakken. Onze overtuiging is : Vrijheid, democratie, rechtvaardigheid, toegankelijkheid en solidariteit zijn de ideële uitgangspunten van de sociaal democratie. Voor de PvdA Hollands Kroon staan deze uitgangspunten samen met het recht op een fatsoenlijk bestaan centraal. Wij zetten ons in voor alle

Meer over Afdeling Hollands Kroon