Persoonlijke ontwikkeling

Samen muziek maken, toneelspelen, dansen en het maken van beeldende kunst geeft mensen veel plezier en voldoening. De gemeente kan initiatieven afstemmen en moet zich positief opstellen om de samenwerking van verenigingen en individuen te stimuleren.

Sport verbroedert, schept een gevoel van verbinding, teamspirit en onderling respect. Sport heeft ook een positieve invloed op de lichamelijke en geestelijke fitheid. Ook mensen met een beperking moeten alle mogelijkheden hebben om te kunnen sporten. Sporten kan altijd, op honderden manieren. Die kansen moeten er voor iedereen zijn.

De PvdA vindt dat sportverenigingen door de gemeente moeten worden geholpen in het vinden van samenwerking en oplossingen met andere verenigingen om zelfvoorzienend te kunnen worden of te blijven.

De PvdA maakt zich sterk voor het behoud van de zwembaden.

Jongeren hebben recht op gelijke kansen als het gaat om bijvoorbeeld onderwijs, sport of cultuur. Meedoen is het motto. Daarom moet er aandacht zijn voor zaken die het meedoen moeilijk maken, zoals armoede en schulden.