Door Afdeling Hollands Kroon op 22 december 2016

Wisseling van de wacht.

Fijko van der Laan maakt plaats voor Paul Medema in de raad van Hollands Kroon. Dit is een wel overwogen beslissing geweest.

©R. de Vroome

Dinsdag 20 december heeft Fijko van der Laan afscheid genomen van de raad van Hollands Kroon. In zijn plaats is Paul Medema benoemd.

©R. de Vroome

Fijko was al ruim 25 jaar betrokken bij de PvdA eerst als adviseur van de 2de Kamerfractie het gebied van defensie en later bij de lokale politiek. Hij heeft zich ruim 16 jaar ingezet  als raadslid en wethouder van de voormalige gemeente Anna Paulowna  en als raadslid van de gemeente Hollands Kroon.

De stap die Fijko nu heeft gezet is voor hem een logische stap. Plaats maken voor verjonging in de fractie. Je kunt zeggen dat Fijko niet aan het pluche zat gekleefd. En zo kennen we hem ook, rationeel beslissingen nemen.

Hij zal nog allerlei bestuurlijke functies bekleden in onze regio en daar buiten. Eén daarvan is lid van het  algemeen bestuur van het Hoogheemraadschap Hollands Noorderkwartier.

©R. de Vroome

Paul Medema is de opvolger van Fijko. Ondanks zijn jeugdige leeftijd is Paul wel al behoorlijk ingewerkt in het raadswerk. Hij was al een aantal jaren lid van de steunfractie en volgde de fractie nauwgezet. Binnen de Partij van de Arbeid heeft hij al cursussen gevolgd voor kandidaat gemeenteraadsleden.

Tevens was Paul lid van het Afdelingsbestuur van de PvdA Hollands Kroon. Wij denken dan ook dat Paul een waardige opvolger is van Fijko van der Laan.

Afdeling Hollands Kroon

De PvdA Afdeling Hollands Kroon waarin we samen met onze actieve leden klussen aanpakken. Onze overtuiging is : Vrijheid, democratie, rechtvaardigheid, toegankelijkheid en solidariteit zijn de ideële uitgangspunten van de sociaal democratie. Voor de PvdA Hollands Kroon staan deze uitgangspunten samen met het recht op een fatsoenlijk bestaan centraal. Wij zetten ons in voor alle

Meer over Afdeling Hollands Kroon