Door Paul Medema op 8 maart 2017

Wel of geen beweegbare brug

Ik heb dinsdagavond (28 februari 2017) mijn tweede raadsvergadering gehad, hierbij werd er weer gesproken over een beweegbare of een vaste brug bij de Groetweg.

In totaal is er ongeveer 3 uur gepraat over deze brug. Het ging over afmetingen, schepen die er wel of niet door kunnen en over afspraken die zijn gemaakt. Het blijkt maar weer dat je afspraken heel goed en gespecificeerd op papier moet zetten, want anders legt een ieder die anders uit.

Is het nou nodig om hier 3 uur over te spreken? Het gaan hebben over technische details en niet over de kern van de zaak? Volgens mij zijn er grotere thema’s in deze gemeente die we kunnen bespreken. De PvdA is helder, die brug moet beweegbaar zijn. Andere partijen zijn ook duidelijk tegen. Maar bepaalde partijen zijn op zoek naar tijd en komen daardoor met aanvullend onderzoek, proberen afspraken te maken en meer van dit soort vertragingstechnieken. Uiteindelijk gaat het erom of je het geld ervoor over hebt of niet.

Het ging er zo erg aan toe dat de leden van het CDA en de VVD elkaar in de haren vlogen over de afspraken tussen de gemeente en de provincie, ze praatten tegen elkaar in plaats van via de voorzitter. Nu werd weer duidelijk waarom we via de voorzitter dienen te spreken, dat zorgt namelijk ervoor dat we op de bal spelen en niet op de man.

Na 3 uur hierover te hebben gesproken ging een grote meerderheid van de raad akkoord. Was dat nou nodig?

Met vriendelijke groet,

Paul Medema, PvdA Raadslid gemeente Hollands Kroon

Klik hier voor het relateerde artikel “Bruggen bouwen” van Sylvia Buszynski

Paul Medema