Wat gaat het ons kosten.

Door Afdeling Hollands Kroon op 20 september 2018

Wat gaat de afschaffing van de dividendbelasting ons kosten.

Klik op de onderstaande link en vind uit wat het de inwoners van de gemeente Hollands Kroon kosten als de dividendbelasting wordt afgeschaft.

www.wat-kost-het-ons.nl

Op 2 oktober is er een demonstratie tegen de afschaffing van de dividendbelasting.
Lees meer klik hier.

De coalitie wil de dividendbelasting afschaffen. Het argument is dat het zoveel werkgelegenheid kost. Maar het werkelijke argument is dat de buitenlandse aandeelhouders van bijvoorbeeld Unilever dit willen. Unilever is een lobby gestart om dividendbelasting af te schaffen. Maar is de werkgelegenheid bij bedrijven als Unilever al niet onder druk van buitenlandse aandeelhouders al sterk afgenomen?
Bekijk het filmpje als voorbeeld.

We moeten ons niet laten gijzelen door grote multinationals die onder druk van buitenlandse aandeelhouders om wetgeving in Nederland te wijzigen. Nu is het de dividendbelasting. maar wat volgt er nog meer. De afschaffing van de winstbelasting? Die is nu al in de laatste jaren gehalveerd.

Ook zou het goed zijn dat het belang van werknemers in een bedrijf ook wordt gekapitaliseerd wordt, zodat de werknemers ook een stem krijgen in de bedrijfsvoering van bedrijven. Nu kun je zeggen, dat de werknemers al een stem hebben via de ondernemingsraad. En dat is waar, maar de OR. kan alleen adviseren. Als de (buitenlandse) aandeelhouders anders willen dan gebeurd het toch.

Afdeling Hollands Kroon

De PvdA Afdeling Hollands Kroon waarin we samen met onze actieve leden klussen aanpakken. Onze overtuiging is : Vrijheid, democratie, rechtvaardigheid, toegankelijkheid en solidariteit zijn de ideële uitgangspunten van de sociaal democratie. Voor de PvdA Hollands Kroon staan deze uitgangspunten samen met het recht op een fatsoenlijk bestaan centraal. Wij zetten ons in voor alle

Meer over Afdeling Hollands Kroon