Door Paul Medema op 2 maart 2015

Verslag Rode Standen Actie

Zondag 1 maart Hebben we een Rode Stranden Actie gehouden op Het Schor bij Den Oever. Dit deden we samen met de PvdA Noord Holland, Staatsbosbeheer, de Stichting Landschapszorg Wieringen en de Vereniging van Wadvissers. Klik op lees verder om het verslag te kunnen lezen.

PvdA ruimt 400 kilo op van ’t Schor

IMG_4289

Afgelopen zondag is de PvdA op het Noord-Hollandse strand in actie gekomen om zo veel mogelijk plastic afval te verzamelen. Tijdens deze Schone Stranden actie in Den Oever heeft de PvdA met hulp van tientallen vrijwilligers in totaal 400 kilo afval bij elkaar verzameld.

Deze actie werd georganiseerd door PvdA Hollands Kroon en PvdA Noord-Holland met medewerking van de beheersgroep ‘De Kop’ van Staatsbosbeheer.

Op de actie in Den Oever waren tientallen mensen afgekomen. De vrijwilligers werden vergezeld door Tweede Kamerleden Sjoera Dikkers en Jeroen Recourt en lijsttrekker voor de PvdA Noord-Holland Tjeerd Talsma. Daarnaast waren er diverse Provinciale Staten- en Waterschapskandidaten aanwezig om de PvdA mee te helpen. Samen gingen zij, na een warme kop soep met ‘stik’, naar ‘het Schor’ om daar zo veel mogelijk plastic op te rapen. De natuurorganisaties ‘De Kop’ van Staatsbosbeheer, Stichting Landschapszorg Wieringen en de Vereniging van Wadvissers hielpen mee om het afval te verzamelen en weg te voeren. In anderhalf uur tijd kon de in totaal veertig man maar liefst 400 kilo afval verzamelen. Er is veel plastic opgeruimd, maar er lag ook veel blik, visnetten en bielzen.

‘’Het was een groot succes, we hebben veel plastic kunnen opruimen maar er lag niet alleen veel plastic maar ook veel blikjes, visnetten en bielzen’’, zei Paul Medema kandidaat voor de Provincie Noord Holland.

Paul Medema

Een samenleving waarin iedereen dezelfde kansen krijgt en wat kan maken van zijn leven, dat is waar ik voor strijd! Ik ben lid geworden van de Partij van de Arbeid omdat het niet uit mag maken waar je geboren bent. Daarnaast is een zuinige overheid van belang die het geld niet over de balk smijt

Meer over Paul Medema