Door Afdeling Hollands Kroon op 20 februari 2015

Rode Stranden Actie 1 Maart

We organiseren Rode Stranden Actie op 1 maart bij Den Oever. Deze activiteit is in samenwerking met de beheerseenheid De Kop van Staatsbosbeheer,  de Stichting Landschapszorg Wieringen en de Vereniging van Wadvissers.  We zien u graag op Zondag 1 Maart in Hollands Kroon, vanaf 12:00uur Cafe de Houtzolder te Den Oever.

logo noord holland

Anna Paulowna, 18-2-2015

PvdA Noord-Holland wil einde aan plastic vuil langs stranden

Vrijwilligers en (raads-)leden van de Partij van de Arbeid Hollands Kroon steken samen met Provinciale Staten- en Waterschapskandidaten op zondag 1 maart 2015 de handen uit de mouwen om het strand bij Den Oever schoon te maken.

We doen dit in samenwerking met de beheerseenheid De Kop van Staatsbosbeheer, die ons op allerlei wijze ondersteunt.

Het initiatief is onderdeel van een grote PvdA Schone Stranden actie in heel Noord-Holland.

Vervuiling bij de bron aanpakken

‘Met de actie willen we vooral aandacht vragen voor het vele plastic afval dat ’t Schor bij Den Oever bevuilt’, zegt PvdA-woordvoerder en tevens kandidaat voor de Provinciale Staten Paul Medema. ‘We hopen met de inzameling in kaart te brengen waar het plastic vandaan komt, zodat we de bron van de vervuiling beter kunnen aanpakken.’ De maatschappelijke organisaties Stichting Landschapszorg Wieringen en Vereniging van Wadvissers steunen de actie van harte.

Tijd en locatie

Tussen 13:00 uur en 14:30 uur gaat de schoonmaakploeg van de PvdA Hollands Kroon het strand op. De startlocatie is café De Houtzolder. Belangstellenden zijn van harte uitgenodigd om mee te helpen! Zij kunnen zich aanmelden via pvdahollandskroon@ziggo.nl.

Gezamenlijke afsluiting

De provinciale schoonmaakactie krijgt een gezamenlijke afsluiting in café De Houtzolder in Den Oever. Daar verzamelen de schoonmaakploegen uit diverse Noord-Hollandse afdelingen zich vanaf 14.30 uur om hun resultaten te presenteren en aan te bieden aan o.a. milieugedeputeerde en PvdA-lijsttrekker Tjeerd Talsma. Ook hiervoor zijn belangstellenden van harte uitgenodigd!

Afdeling Hollands Kroon

De PvdA Afdeling Hollands Kroon waarin we samen met onze actieve leden klussen aanpakken. Onze overtuiging is : Vrijheid, democratie, rechtvaardigheid, toegankelijkheid en solidariteit zijn de ideële uitgangspunten van de sociaal democratie. Voor de PvdA Hollands Kroon staan deze uitgangspunten samen met het recht op een fatsoenlijk bestaan centraal. Wij zetten ons in voor alle

Meer over Afdeling Hollands Kroon