Door Paul Medema op 2 oktober 2016

PvdA spreekt inwoners Anna Paulowna

Zoals we al enkele jaren eens per maand doen, hebben we afgelopen zaterdag een wijk bezocht. Dit keer was het in Anna Paulowna.

Op zaterdag 1 oktober is de Partij van de Arbeid Hollands Kroon langs de deuren geweest in de straten van Anna Paulowna. Ze stelden aan de bewoners vragen hoe het dorp hun bevalt, wat er beter kan en stelden ook de vraag hoe de bewoners aan hun informatie komen. Tweede Kamerlid Jeroen Recourt en het Statenlid Aukelien Jellema hielpen PvdA Hollands Kroon mee om vragen over de landelijke en provinciale items te beantwoorden.

De bewoners reageerden positief dat de PvdA langs kwam om te vragen wat er speelde in hun dorp en wat er verbeterd kan worden.

De meeste bewoners van Anna Paulowna vinden hun omgeving rustig, alle voorzieningen zijn dichtbij en Anna Paulowna is levendig. Daarnaast heeft PvdA Hollands Kroon diverse initiatieven gezien waarbij de buurt een deel van het openbaar groen zelf onderhoud.

Net als de voorgaande keren van het bezoek van de PvdA blijft het onderhoud van de openbaar groen een doorn in het oog bij de meeste inwoners, bijvoorbeeld voetpaden die steeds smaller worden door overhangend groen en de overlast van hondenpoep. De bewoners hopen dat het initiatief van Breezand, op het aanpakken van hondenpoep, snel wordt uitgerold in Anna Paulowna. Daarnaast gaven de bewoners aan dat het omkijken naar elkaar en wat voor elkaar overhebben de laatste jaren achteruit is gegaan.

Paul Medema

Een samenleving waarin iedereen dezelfde kansen krijgt en wat kan maken van zijn leven, dat is waar ik voor strijd! Ik ben lid geworden van de Partij van de Arbeid omdat het niet uit mag maken waar je geboren bent. Daarnaast is een zuinige overheid van belang die het geld niet over de balk smijt

Meer over Paul Medema