Door Paul Medema op 17 november 2016

PvdA op bezoek in Winkel

Zaterdag 13 november heeft de PvdA afdeling Hollands Kroon gecanvast in Winkel. Het was een welbestede ochtend.

Op een koude zaterdag 13 november is de Partij van de Arbeid Hollands Kroon langs de deuren geweest in de straten van Winkel. Ze stelden aan de bewoners vragen hoe het dorp hun bevalt, wat er beter kan en stelden ook de vraag hoe de bewoners aan hun informatie komen. Tweede Kamerlid Jan Vos hielp PvdA Hollands Kroon mee om vragen over de landelijke items te beantwoorden.

De bewoners reageerden positief dat de PvdA langs kwam om te vragen wat er speelde in hun dorp en wat er verbeterd kan worden.

De meeste bewoners van Winkel vinden hun omgeving plezierig om in te wonen, alle voorzieningen zijn dichtbij en er is voldoende speelgelegenheid voor de kinderen. Daarnaast heeft PvdA Hollands Kroon diverse initiatieven gezien waarbij de buurt een deel van het openbaar groen zelf onderhoud.

Een grote ergernis van de bewoners is de hondenpoep, deze ligt ook op de stoep en zeker met de donkere dagen is het niet goed te zien. Daarnaast hebben bewoners aangegeven het niet eens te zijn met de wijze waarop de zorg wordt geleverd in Hollands Kroon, geen keuze mogelijkheid voor de bewoners via welke organisatie ze zorg krijgen.

De bewoners krijgen het liefst hun informatie via de post, juist omdat het via het internet vluchtig wordt gelezen. De post pak je en lees je makkelijker weg.

Paul Medema

Een samenleving waarin iedereen dezelfde kansen krijgt en wat kan maken van zijn leven, dat is waar ik voor strijd! Ik ben lid geworden van de Partij van de Arbeid omdat het niet uit mag maken waar je geboren bent. Daarnaast is een zuinige overheid van belang die het geld niet over de balk smijt

Meer over Paul Medema