28 november 2017

PvdA Hollands Kroon komt met een gevarieerde kandidatenlijst.

Na de afgelopen ledenvergadering zei PvdA afdelingsvoorzitter Folkert Niemantsverdriet over de kandidatenlijst: “Een mooie lijst, waarbij met name sprake is van verjonging.  Het bepalen van de volgorde was geen eenvoudige keuze. We denken met deze lijst een mooie uitslag te kunnen realiseren in maart 2018.”

© PvdA HK / BreBuc

Lijsttrekker Sylvia Buczynski

De leden van de PvdA afdeling Hollands Kroon hebben ingestemd met de volgend kandidatenlijst: De huidige fractievoorzitter Sylvia Buczynski (62) is eerste op de lijst. Na Sylvia staan op de volgende 2 plaatsten respectievelijk het raadslid Paul Medema (25) en de nieuwkomer Saskia Denneman (27). Het ervaren raadslid Elbert Volkers (70) volgt op de 4deplaats. Amanda van Dijk (51) en Ferre Koopman (46) staan op respectievelijk plaats 5 en 6. Jan Steven van Dijk (wethouder in Schagen) is lijstduwer op plaats 20.

De lijst is tot stand gekomen na een zorgvuldig proces. Hierbij is gekeken naar: verhouding mannen/vrouwen, leeftijd, lokale bekendheid en expertise aandachtsgebieden.

De complete kandidaten lijst is als volgt:

1. Sylvia Buczynski
  2. Paul Medema