Door Afdeling Hollands Kroon op 29 juni 2016

Over vluchtelingen en asielzoekers vervolg

De gemeenteraad heeft positief beslist over de vestiging van een AZC van maximaal 300 vluchtelingen.

In de gemeenteraadsvergadering van 28 juni was er een nipte meerderheid voor de vestiging van een AZC in Hollands Kroon 15 stemmen voor en 14 tegen.

Het voorstel om het gebouw ‘De Oude Beurs’ in Middenmeer tijdelijk als aanvullende opvanglocatie te gebruiken voor de opvang van vluchtelingen haalde het niet met 14 stemmen voor en 15 tegen.

Wel werd met algemene stemmen het burger initiatief ondersteund in Winkel/ Nieuwe Niedorp tav. integratie vergunninghouders.

Klik hier voor het volledige raadsvoorstel.

Klik hier voor het videoverslag van de raadsvergadering

Afdeling Hollands Kroon

De PvdA Afdeling Hollands Kroon waarin we samen met onze actieve leden klussen aanpakken. Onze overtuiging is : Vrijheid, democratie, rechtvaardigheid, toegankelijkheid en solidariteit zijn de ideële uitgangspunten van de sociaal democratie. Voor de PvdA Hollands Kroon staan deze uitgangspunten samen met het recht op een fatsoenlijk bestaan centraal. Wij zetten ons in voor alle

Meer over Afdeling Hollands Kroon