Door Afdeling Hollands Kroon op 15 maart 2015

Op 14 maart bezocht de PvdA Kolhorn

De leden van het PvdA afdelingsbestuur, de leden van de gemeenteraadsfractie en actieve leden, hebben gecanvast Kolhorn op zaterdag 14 maart. Het 2de kamerlid  Marith Rebel was ook daarbij aanwezig.

PvdA ging langs de deuren in Kolhorn

IMG_4319Op zaterdag 14 maart is de Partij van de Arbeid Hollands Kroon langs de deuren geweest in Kolhorn. Een grote groep vrijwilligers ging langs de deuren om aan de bewoners te vragen hoe het dorp hun bevalt, wat er beter kan en stelde vragen over de verkiezingen.

Tweede Kamerlid Marith Rebel hielp PvdA Hollands Kroon mee om vragen over de landelijke items te beantwoorden.

De bewoners reageerden positief dat de PvdA langs kwam om te vragen wat er speelde in hun dorp en wat er verbeterd kan worden.

‘De meeste bewoners van Kolhorn vinden de rustige woonomgeving, het omkijken naar elkaar en de gezelligheid grote pluspunten van het dorp’ verteld PvdA Hollands Kroon woordvoerder Paul Medema. ‘Daarnaast rijdt de buurtbus weer vanaf 7 uur in de ochtend en dat vinden de inwoners plezierig’.

‘Veel bewoners hebben aangegeven dat zij de geplande nieuwbouw op de Ansjoviskade veel te lang vinden duren, zo krijgen de jongeren uit Kolhorn weinig kans om in Kolhorn te blijven wonen. Daarnaast vinden de bewoners het een groot gemis dat er geen winkels meer zijn in het dorp. De bewoners van Kolhorn vinden ook dat er teveel huurwoningen door de Wooncompagnie worden verkocht, hierdoor daalt het aantal huurwoningen in Kolhorn snel’ aldus Paul Medema.

De gegevens die voortkomen uit deze gesprekken worden verwerkt en binnenkort verspreid in de buurt. De lokale politici van de PvdA nemen de resultaten mee in de gemeenteraad, geven deze informatie aan de kernbeheerder mee en/of in het lokale ombudsteam.

Afdeling Hollands Kroon

De PvdA Afdeling Hollands Kroon waarin we samen met onze actieve leden klussen aanpakken. Onze overtuiging is : Vrijheid, democratie, rechtvaardigheid, toegankelijkheid en solidariteit zijn de ideële uitgangspunten van de sociaal democratie. Voor de PvdA Hollands Kroon staan deze uitgangspunten samen met het recht op een fatsoenlijk bestaan centraal. Wij zetten ons in voor alle

Meer over Afdeling Hollands Kroon