Door Afdeling Hollands Kroon op 18 januari 2017

Notulen Afdelingsvergadering van 19 december 2016

Verslag van de goed bezochte afdelingsvergadering PvdA maandag 19 december 2016 aanvang 20.00uur in het dorpshuis de Oude Stal Haringhuizen.

Opening en wisseling van bestuursleden en fractielid

Na de opening waar Amanda haar terugtreden als voorzitter bekent maakte. Dit i.v.m. privé omstandigheden die, in haar toch al volle agenda, geen ruimte meer bood voor een voorzitterschap van de afd. Start een vergadering vol met afscheid, dankbaarheid en welkomstwoorden.

Zo trad Fijko van der Laan terug uit de raad en mag met de boot van Folkert Niemantsverdriet meevaren als dank.  Paul Medema die de plaats van Fijko in gaat nemen in de raad en het bestuur zal verlaten. Maar ook kwam Johan Veul die deel uit gaat maken van het bestuur samen met Saskia Denneman. Folkert Niemantsverdriet is verkozen tot nieuwe voorzitter. Naast dit personeelsgeweld waren er ook normalere zaken aan de orde.

Fractiezaken

Sylvia Buczynski die vertelde het één en ander over de omgevingsvisie die in de gemeente Hollands Kroon wat verder is dan in andere gemeenten. Hier ontstond een discussie over de bouw van de 40 meter hoge toren bij het datacentrum in de Wieringermeer. Conclusie was dat de gemeente de regel hanteert: gelijke monniken gelijke kappen maar sommige zijn gelijker dan andere. Dan was er natuurlijk een woord van Fijko van der Laan en het verslag van de laatste 3 maanden, tevens zijn de laatste periode als fractievoorzitter.

Gemeenteraadsverkiezingen 2018

De weg naar de verkiezingen van 2018 is er een met een duidelijke, in ieder geval uitgebreide procedure.

Deze hebben we met zijn allen in deze vergadering vastgesteld. We hebben afgesproken dat we geen lijsttrekkersverkiezing organiseren en we de kandidaatstellingscommissie niet te groot optuigen. Voor deze commissie wil Jenneke Omen zich inzetten.

Tevens hebben we het werkplan en de daarbij horende begroting goedgekeurd en de penningmeester bedankt.

Verder hebben we nodig: kandidaten, mensen die meedenken en -schrijven aan ons visiedocument (voorheen verkiezingsprogramma), maar ook de borden ophangen, flyers uitdelen en meewerken aan de digitale campagne. Er ontstonden geen rijen mensen die stonden te springen om mee te doen maar een aantal mensen wilden wel meedenken. Kees Looijestein is daar een van.

Informatie ledendemocratie

Natuurlijk konden we ons weer even laven aan de informatie van Ruud over de ledendemocratie.

Permanente Campagne

Paul en Rutger Jan komen met data i.v.m. canvassen en campagne als het overleg met Den Helder, Schagen en Texel klaar is.

Sluiting

Na sluiting van de vergadering werd er ons nog een versnapering aangeboden door het bestuur.

Afdeling Hollands Kroon

De PvdA Afdeling Hollands Kroon waarin we samen met onze actieve leden klussen aanpakken. Onze overtuiging is : Vrijheid, democratie, rechtvaardigheid, toegankelijkheid en solidariteit zijn de ideële uitgangspunten van de sociaal democratie. Voor de PvdA Hollands Kroon staan deze uitgangspunten samen met het recht op een fatsoenlijk bestaan centraal. Wij zetten ons in voor alle

Meer over Afdeling Hollands Kroon