Door Amanda van Dijk op 10 november 2013

Mooie conceptkandidatenlijst

Maandag 2 december vergaderen de leden van PvdA Hollands Kroon over de kandidatenlijst voor de gemeenteraadsverkiezingen. Het voorstel dat wordt voorgelegd, is ontstaan na gedegen selectie door een zware adviescommissie en vastgesteld door het bestuur. Er is gekozen voor behoud van kwaliteit, verjonging en gestreefd naar verdeling over de kernen.

De commissie, die met de mensen die graag een verkiesbare plek wilden, sollicitatiegesprekken heeft gevoerd, bestond uit Tonny Verdonk, Kees Looijestein, Gré Schutte, Kees Vriesman en Marian Dekker. Zij kwamen eensgezind tot hun advies aan het bestuur en het bestuur heeft besloten het advies over te nemen. Vanaf plek 9 is de volgorde bepaald door het bestuur.

Op kop in de voorgestelde lijst staat wethouder Jan Steven van Dijk, gevolgd door de fractieleden Fijko van der Laan en Sylvia Buczynski op plek 2 en 3. Op plek 4 wordt Paul Medema, ons jonge, gemotiveerde bestuurslid voorgedragen. Op plek 5 fractielid Elbert Volkers. Daarna volgen Folkert Niemantsverdriet, Theo van Herwerden, Jan Boeijink, Jenneke Oomen en vele anderen. Het huidige fractielid Henk Fortuin heeft besloten om zich voor de komende periode niet herkiesbaar te stellen. Hij wordt daarom voor plek 14 voorgedragen.

Aan de staart van de lijst een oud-burgemeester en oud-wethouders: John van de Langenberg (oud-burgemeester Vlieland en Schagen), Kees Looijestein (oud-wethouder Anna Paulowna), IJsbrand Galama (oud-wethouder Wieringermeer) en Jan Mastemaker (oud-wethouder Niedorp).

Op 2 december is de volgende ledenvergadering. We stellen dan eerst het verkiezingsprogramma (of eigenlijk het visiedocument) vast en daarna de definitieve kandidatenlijst.

Amanda van Dijk

Ik sta op plek 5 van de kandidatenlijst voor de verkiezingen in maart 2018. Bijzonder, want behoorlijk in de schijnwerpers. Na alle jaren als secretaris en voorzitter van de afdeling en ook als gewoon ‘actief lid’ nu dan op een verkiesbare plaats. Daar zal ik mijn best voor doen! Ik heb veel ‘meegemaakt’ van het

Meer over Amanda van Dijk