Locatie tijdelijke school in Hippolytushoef

Door Elbert Volkers op 26 februari 2018

Ik heb vragen gesteld aan het college over de plaats van de tijdelijke school  in Hippolytushoef. De basisscholen in Hippolytushoef worden samengevoegd en komen als brede school in het gebouw waar nu de basisschool  de  Kei is gevestigd. Daarvoor moet dit gebouw worden verbouwd. Dit heeft als consequentie dat dit gebouw ontruimt moet worden. De vraag is nu waar de “noodschool” komt.

PvdA stelt vragen tijdelijke school Hippolytushoef

Partij van de Arbeid raadslid Elbert Volkers heeft schriftelijke vragen aan het college gesteld over de locatie van de tijdelijke school in Hippolytushoef. De nieuwe Brede School in Hippolytushoef komt op de plek van de huidige basisschool de Kei, de leerlingen en docenten moeten tijdens de verbouwing elders onderdak krijgen. Elbert Volkers: ‘we hebben gemerkt dat er onrust is in het dorp over de locatie daarom vragen wij het college om met duidelijkheid te komen en hebben we gevraagd hoe de omwonenden, docenten en andere belanghebbenden worden betrokken in de locatiekeuze.’ Eén van de locatie’s is de oude basisschool de Marske, daarin zit nu Kringloopwinkel de Marske. De PvdA vraagt het college dat als voor die locatie wordt gekozen er ook een nieuwe plek zal worden aangeboden aan de kringloopwinkel om deze voorziening niet te laten verdwijnen in Hollands Kroon.

Elbert Volkers

Ik ben Elbert Volkers geboren in 1947. Getrouwd met Tineke Hoekstra en samen hebben we 4 kinderen. Mijn kernwaarden zijn: Betrokken: wil zichtbaar betrokken zijn bij mensen achter de dossiers Geloofwaardig: ik vraag me dagelijks af of ons en mijn handelen geloofwaardig over komt Onafhankelijk: sta open voor initiatieven uit de samenleving, voor opvattingen van

Meer over Elbert Volkers