1 januari 2017

Ledendemocratie op het congres van 14 en 15 januari

De leden van de PvdA kunnen voor het congres nog laatste moties en indienen. Daarvoor gaat eerst de digitale ledenkamer open en daarna het digitale stemlokaal.

Voor de leden van de PvdA.

Ter voorbereiding van het congres van 14 en 15 januari wordt een laatste ronde gehouden voor actuele moties.

Actuele moties kunnen van maandag 2 januari tot maandag 9 januari 10.00 uur worden ingediend in de Ledenkamer.
Het Stemlokaal is vervolgens geopend tussen dinsdag 10 januari 23.59 uur en vrijdag 13 januari 10.00 uur. Daarna doet het presidium een afhandelingsvoorstel.

Voor de ledenkamer kunt u de link gebruiken PvdA Ledenkamer uit de rechter kolom van deze website. Voor het stemlokaal krijgt u tzt. een mailtje van de partij met de toegangscodes.

Congres volgen bij Ruud de Vroome.

Het is voor elk lid mogelijk om op 14 en/of 15 januari naar het congres in Utrecht te gaan. Maar er is ook een alternatief. Je kunt het congres ook volgen door middel van een live stream op de website van de PvdA of op NPO politiek 24 (Ziggo kanaal 502). Je kun ook meestemmen met je smartphone of via je computer. Je stem wordt dan normaal meegeteld. Je kunt stemmen over amendementen op het verkiezingsprogramma en moties. Ook kun je meestemmen over de volgorde van kandidaten op de stemlijst van de PvdA.

Op de laatste ledenvergadering hebben we het er over gehad om met belangstellenden het congres te volgen. Eerst was er sprake van dit in het dorpshuis van Haringhuizen te doen, maar daar zie ik vanaf omdat daar de netwerkverbinding niet optimaal is. Daarom doe ik het zaterdagmiddag 14 januari vanaf 13.30 uur bij mij thuis in Wieringerwaard aan de Sportlaan 47. (Je kunt je auto parkeren op het parkeerterrein aan de overkant van de straat tussen de sportvelden en het zwembad.) Neem wel je smartphone mee en de codes die je hebt gekregen van de PvdA.

Voor het stemmen heb je zelf je een smartphone nodig. Op zaterdag worden moties en amendementen in stemming gebracht. Voor de mensen die niet helemaal weten hoe dat moet helpen we je op weg. Op zondag wanneer de kandidatenlijst aan de orde moet je dat dan thuis doen. Maar de moet lukken met de ervaring die je zaterdag hebt opgedaan. Je krijgt nog een mail van de partij met de link er in en het toegangsnummer.

Wij als afdeling Hollands Kroon ondersteunen in het bijzonder Bob Deen (https://hollandskroon.pvda.nl/2016/12/24/bob-deen/ ) en het kamerlid  Jeroen Recourt (https://hollandskroon.pvda.nl/2016/12/24/jeroen-recourt/ ). We proberen deze 2 op een hogere plaats te krijgen op de kieslijst. Daar hebben we jullie stem en steun voor nodig.

Als je komt laat even wat van je horen:

tel. 0224 751422 of e-mail pvdahollandskroon@ziggo.nl