Door Sylvia Buczynski op 28 februari 2014

Interviews van Sylvia Buczynski door landelijke website PvdA

Sylvia is door de landelijke PvdA geïnterviewd over wat de PvdA Hollands Kroon heeft bereikt in de afgelopen tijd. Op de rol staat nog het initiatief voorstel da as. dinsdag in de gemeenteraad wordt besproken.

logo 01

Goede sociale voorzieningen

De PvdA Hollands Kroon heeft zich de afgelopen jaren hardgemaakt voor goede sociale voorzieningen, voor alle dorpskernen van deze grote gemeente. ‘Steeds meer voorzieningen verdwijnen, zoals de plaatselijke supermarkt in ’t Veld’, vertelt PvdA-raadslid Sylvia Buczynski. ‘Daarom steunt de PvdA zoveel mogelijk initiatieven van inwoners van onze gemeente. Mooie voorbeelden zijn de Belbus en de nieuwe buurtsuper in ‘t Veld, waar werkervaringsplekken en dagbesteding samenkomen.’

‘Door het verdwijnen van steeds meer busverbindingen in Hollands Kroon werd het vervoer voor sommige mensen een probleem’, zegt Buczynski. ‘Het winkelcentrum, ziekenhuis of station bevinden zich op afstand. Maar ook bezoek aan familie in een ander dorp kan lastig zijn. Daarom heeft een groep vrijwilligers de vereniging ‘Belbus’ opgericht. Er is geïnvesteerd in busjes en opleidingen voor de chauffeurs. Een paar mensen hebben op deze manier de weg gevonden naar een baan.’