Door Afdeling Hollands Kroon op 3 november 2016

Gedeputeerde Tjeerd Talsma (PvdA) overleden

Op dinsdag 1 november is na een kort ziekbed Tjeerd Talsma overleden.

tjeerd-talsma-02

Na een kort ziekbed is Tjeerd Talsma, gedeputeerde (namens de PvdA) van de provincie Noord-Holland voor natuur, milieu, arbeidsmarkt en Schiphol overleden. Talsma is 66 jaar geworden.
Van 1994 tot en met 2000  was Tjeerd lid van de gemeente raad van Anna Paulowna,
van 1999 was Tjeerd lid van Provinciale Staten van Noord-Holland. Vanaf 2011 was hij namens de PvdA lid van het College van Gedeputeerde Staten.

Het bestuur en de fractie van Hollands Kroon zijn “zeer verdrietig door het overlijden van Tjeerd Talsma. Talsma was een zeer bevlogen bestuurder die zich jarenlang als Gemeenteraadslid, Statenlid en Gedeputeerde met verve heeft ingezet voor de belangen van de inwoners van Noord-Holland. Recht door zee, humoristisch, innemend en professioneel. Een sociaaldemocraat in hart en nieren. We zullen hem zeer missen. We wensen zijn gezin, familie en vrienden zeer veel sterkte dit enorme verlies te verwerken.”

Vanaf 3 november is in het provinciehuis “Paviljoen Welgelegen” een condoleanceregister ingericht voor degenen die hun medeleven willen betuigen. Maandag 7 november vindt om 11.00 uur een openbare herdenkingsdienst plaats in de Statenzaal van het provinciehuis.

Afdeling Hollands Kroon

De PvdA Afdeling Hollands Kroon waarin we samen met onze actieve leden klussen aanpakken. Onze overtuiging is : Vrijheid, democratie, rechtvaardigheid, toegankelijkheid en solidariteit zijn de ideële uitgangspunten van de sociaal democratie. Voor de PvdA Hollands Kroon staan deze uitgangspunten samen met het recht op een fatsoenlijk bestaan centraal. Wij zetten ons in voor alle

Meer over Afdeling Hollands Kroon