Door Paul Medema op 4 februari 2015

Gaat Nawijn Guusje achterna?

Ik heb een blog geschreven, waarin ik onze burgervader vergelijk met Guusje ter Horst.

Jaap Nawijn

Een paar weken geleden stond in de krant dat burgemeester Nawijn gaat verhuizen en wel naar een ander dorp in onze uitgestrekte gemeente. Het deed mij denken aan oud-burgemeester, tegenwoordig senator, mevrouw Guusje ter Horst van onze partij.

13d5848260a5f81461d67ec65ddd13aa_normal

Zij was van 2001 tot 2007 burgemeester van Nijmegen en ieder jaar verhuisde zij van wijk, om zo de stad en de mensen beter te leren kennen. Zij was geliefd onder haar stadsgenoten en werd daarom ook wel liefkozend ‘Guusje’ genoemd. Burgemeester Nawijn heeft alvast een begin gemaakt met het jaarlijks verhuizen. Eerst woonde hij in het mooie Van Ewijcksluis en is nu verhuisd naar Hippolytushoef op Wieringen. Is volgend jaar Niedorp of de Wieringermeer aan de beurt? Nou is het voor een VVD-burgemeester ietwat vervelend als wij hem Japie gaan noemen, maar het jaarlijks veranderen van woonplaats zal goed doen onder de bevolking van Hollands Kroon.

Paul Medema

Een samenleving waarin iedereen dezelfde kansen krijgt en wat kan maken van zijn leven, dat is waar ik voor strijd! Ik ben lid geworden van de Partij van de Arbeid omdat het niet uit mag maken waar je geboren bent. Daarnaast is een zuinige overheid van belang die het geld niet over de balk smijt

Meer over Paul Medema