Door Paul Medema op 16 maart 2014

De meeste inwoners in Kolhorn en Barsingerhorn tevreden

Op zaterdag 15 maart was ons campagneteam op volle sterkte in Kolhorn en Barsingerhorn.

800×600

font-family:”Times New Roman”,”serif”;}

Foto kolhorn

foto: R. de Vroome

De bewoners reageerden zeer positief dat de PvdA langs kwam om te vragen wat er speelde in hun dorp en wat er verbeterd kan worden.

‘De meeste bewoners van Kolhorn en Barsingerhorn vinden de sociale samenhang en de rustige woonomgeving grote pluspunten van het dorp’ zegt lijsttrekker Jan Steven van Dijk van PvdA Hollands Kroon.

‘De bewoners vinden daarnaast de veiligheid, de kindvriendelijkheid en het aanbod van natuur en groen grote pluspunten van Kolhorn en Barsingerhorn’ vervolgt PvdA-woordvoerder Paul Medema. ‘De meeste bewoners ergeren zich aan de hondenpoep die niet wordt opgeruimd en het onderhoud van het openbaar groen vinden veel bewoners onder de maat.’ ‘De inwoners vinden ook dat er weinig winkelaanbod is, voor Kolhorn hopen wij dat er spoedig ontwikkelingen komen voor een klein winkeltje bij het Havenfront’ aldus lijsttrekker Van Dijk. ‘De bewoners van Kolhorn vinden het ook jammer dat er niks gebeurt qua woningbouw bij de Ansjoviskade, deze grond is van Bouwfonds en daardoor is het lastig voor de gemeente om af te dwingen dat daar spoedig gebouwd wordt’ aldus Medema.

‘In Barsingerhorn hoorden we veel dat de inwoners het heel jammer vinden dat de school daar is verdwenen, ze gaven ons mee om ervoor te zorgen dat het dorpshuis voor Barsingerhorn te behouden’ zegt Van Dijk.

‘De inwoners gaven ons mee dat we ons de komende 4 jaar sterk moeten maken voor goede zorg in de buurt, dat er nieuwe, betaalbare, woningen komen in Kolhorn en Barsingerhorn en dat er voldoende voorzieningen behouden blijven in de beide dorpen’ vervolgt Medema.

De meeste inwoners van Kolhorn en Barsingerhorn gaven aan te gaan stemmen woensdag 19 maart 2014.

De gegevens die voortkomen uit deze gesprekken worden verwerkt en binnenkort verspreid in de buurt. De lokale politici van de PvdA nemen de resultaten mee in de gemeenteraad en/of in het lokale ombudsteam.

Paul Medema

Een samenleving waarin iedereen dezelfde kansen krijgt en wat kan maken van zijn leven, dat is waar ik voor strijd! Ik ben lid geworden van de Partij van de Arbeid omdat het niet uit mag maken waar je geboren bent. Daarnaast is een zuinige overheid van belang die het geld niet over de balk smijt

Meer over Paul Medema