Algemene Ledenvergadering met als thema wonen in Hollands Kroon

Door Afdeling Hollands Kroon op 10 november 2019

Op maandag 18 november 2019 houdt onze afdeling een algemene vergadering.

Deze vergadering zal worden gehouden in:

Dorpshuis de Oudestal
Dorpsstraat 17
1769HA Haringhuizen.

De vergadering start om 20.00 uur.

Agenda:

1. Opening
  2. Vaststelling van de agenda
  3. Begroting 2020
  4. Vaststelling jaarplan 2020
  5. Discussie  woningbouw in Hollands Kroon

Tijdens de ledenvergadering zullen we uitgebreid ingegaan op de problematiek van wonen in Hollands Kroon.

Daarbij komt aan de orde het wonen van ouderen, levensloopbestendig wonen. Het wonen van jongeren, om leegloop te voorkomen wil je eigenlijk woningen aan te bieden die betaalbaar zijn. Woningen in de sociale sector zijn vaak grote gezinswoningen met een dito energie plaatje.

Dan het probleem van de verdunning, scheidende mensen hebben vaak acuut een woning nodig en twee mensen hebben ineens twee woningen nodig. Klein voorbeeld: in 2019 hebben we in Hollands Kroon er 253 huishoudens bij gekregen maar er kwamen slechts 134 inwoners bij. Het wonen is een enorm probleem aan het worden, voor zover dat het nog niet is.

Tijdens de ledenvergadering

We willen tijdens de ledenvergadering uitgebreid van gedachten wisselen met elkaar over ALLE aspecten van wonen in Hollands Kroon. Dus ook huisvesting arbeidsmigranten, vakantiewoningen, bewonen van Bedrijfspanden (vaak illegaal) en het splitsen van ex~agrarische gebouwen.

Het afdelingsbestuur

Afdeling Hollands Kroon

De PvdA Afdeling Hollands Kroon waarin we samen met onze actieve leden klussen aanpakken. Onze overtuiging is : Vrijheid, democratie, rechtvaardigheid, toegankelijkheid en solidariteit zijn de ideële uitgangspunten van de sociaal democratie. Voor de PvdA Hollands Kroon staan deze uitgangspunten samen met het recht op een fatsoenlijk bestaan centraal. Wij zetten ons in voor alle

Meer over Afdeling Hollands Kroon